Herr Sentimental - vilse i Japan

Vilsen i Tokyo, och tydligen hemlös

Kategori: Allmänt

Landade i Tokyo kring 20.30, och efter ett bråk med bankautomaten fick jag ut mina sedlar för att kunna betala direkttåget till Tokyo. Tåget gick inte direkt, utan jag fick sitta på en otroligt kall station och vänta i ca. 30 minuter. Det jag dock är fascinerad över här, till skillnad mot svensk tågtrafik, är att tågen kommer in prick. Inte 1 minut sen, utan verkligen prick på klockslaget. Sverige - lär er av detta!

Väl inne i Tokyo efter en och en halv timme pa taget så var det dags för mig att leta rätt pa mitt tänkta boende. Letade i en timme utan lycka, och tog sen en taxi till stället. Det visade sig vara fullbokat, så det blev till att försöka hitta något annat, utan någon vidare succe. Vandrade omkring i över en timme (!) i tveksamma kvarter, för att sedan ge upp. Hittade till mitt stora nöje ett internetcafe som kostar 1000 yen for 7 timmar (65 SEK!), så här spenderar jag natten!

Gick igenom en inre kris, men nu är humöret i alla fall tillbaka och allt är toppen. Energin är en annan fråga, men det är ju ändå överskattat. I morgon får jag dock nycklarna till ett fast boende, och förhoppningsvis ska jag slippa spendera fler nätter med att vandra omkring med full packning i tveksamma kvarter, men vem vet med min tur...
 
Vi ses,
"Hemlös-(för-natten)-i-Japan"